kenyaresan2011

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Dag 6. Wasini Island

Av kenyaresan2011 - 27 oktober 2011 22:12

Nu sitter vi på hotellrummen trötta och röda, men glada!

Har varit en otroligt häftig dag som började med en färd i dikena som då inte var lite guppiga som vägen. Och efter två timmar var vi framme utmed kusten i södra Kenya.

Blev omhändertagna av vår kapten som ledde oss ut på båten med ett tjugotal andra turister. Vi åkte ut över det ganska vågiga havet, och blev väl lite stekta i solen som började komma fram, men det får man räkna med när man åker på en båttur i indiska oceanen. Efter en stund började besättningsmännen tjoa lite och bortåt såg vi fenor i vattnet. Delfinerna! Vi åkte närmare och tillslut simmade de runt och under båten. Supercoolt! Vi alla tog upp kamerorna och fina bilder blev det.

Sen fortsatte vi längre ut och la till utanför en ö. När vi fått på oss snorkeln och simfötterna var det bara att hoppa i. Vi snorklade utmed ön och såg en massa härliga fiskar där vi simmade runt. Minimum tiden var en timme och jag tror nästan vi höll på ännu längre. Vi simmade riktigt långt utmed korallreven tills vi kom till en jättefin ö med vita långa stränder, kändes lite som en Pirates of Carribean ö typ.

Tog båten in till land igen där vi gick in på en havsmats restaurang (som ingick i turen) Smakade på allt möjligt: krabba, bläckfisk och sjögräs. Om man gillade det, berodde lite på vilken smak man har, kan vi säga… Men krabban var väl helt okej tyckte de flesta. Fick en liten rundtur på ön, som var ganska lik voi utseendemässigt. De har bara det de verkligen behöver om ens det ibland.

Tog båten tillbaka och då var vi trötta, men en underbar dag har det verkligen varit!

Elda

28 oktober 2011 19:13

Oj det lät jätte coolt! Ni verkar verkligen ha det super bra, hoppas ni får njuta av det varma vädret medan ni är där för det kommer ni nog inte få känna på mycket när ni kommer hem till Sverige ;) Jag o Moa saknar dig jätte mycket här i kalla Sverige! <3